May 7, 2011

Activity Development and Reinforcement

Flow theory - ძალიან საინტერესო თეორიაა რომელიც ხსნის ძალიან ბევრ მომენტს რომელიც ამა თუ იმ სამუშაოს შესრულების დროს გვაქვს ხოლმე. ავტორის მიხედვით იმისათვის რომ სამუშაო მაღალ დონეზე იქნას შესრულებული და ჩვენც მოტივაცია გვქონდეს მის შესასრულებლად, საჭიროა რომ ჩვენი უნარები შესაბამისობაში მოდიოდეს სამუშაოს გამოწვევებთან/მოთხოვნებთან. თუ ჩვენი უნარები მოთხოვნებზე/გამოწვევებზე მაღალია მაშინ სამსახურის შესრულებისას ჩვენ არ გვაქვს მოტივაცია- ვართ მოწყენილები, მოდუნებულნი ა.შ. თუ სამსახურის მოთხოვნები იმაზე დიდია ვიდრე ჩვენი შესაძლებლობები, მაშინ ჩვენ ვღელავთ ა.შ.

ეს თეორია ასევე გვაჩვენებს განვითარების გზას რომელიც განსაკუთრებით კარგად ბავშვებში შეიძლება გამოიყენოთ. ანუ რაიმე დავალების მოთხოვნები დაახლოებით ნახევარი ნაბიჯით მაღლა უნდა იდგეს ბავშვის უნარებზე, მაშინ ხდება განვითარება. თუ რაიმე ქცევის განმტკიცცება გვინდა- უნარები და მოთხოვნები ერთ დონეზე უნდა იყოს.
Flow theory by Mihaly Csikszentmihalyi explanes very well why we are bored, worried, relaxed etc. when we do different activities. According to Mihaly, we get best result if our skills and challenges are in balance with each other. Look at this great diagram:


so, if our skills are stronger than occupational challenges, we are bored or relaxed. If challenges are bigger than our skills we are worried and feel anxious. That's why it is important that activity challenges and our skills are in balance, or the difference is very small.

I think this model is very useful for children, it can help us to understand and cooperate with their occupational and cognitive development. If we want some skills to be developed, we need to create occupations with 0.5 step higher challenges If we want an activity to be reinforced, than challenges and skills have to be on the same level.


1 comment:

dato beshkenashili said...

ძალიან საინტერესოა. :)