Apr 14, 2010

როგორ მოვიმატოთ წონაში?

წინა პოსტი - წონაში დაკლების 6 აუცილებელი პირობა, ეხებოდა წონაში დაკლებას, ახლა კი გთავაზობთ პოსტს წონაში მომატებაზე.

დაუჯერებელია, მაგრამ წონაში მომატება ხანდახან ბევრად რთულია ვიდრე დაკლება. უკანასკნელ შემთხვევაში უბრალოდ შეამცირებ საკვების მიღების რაოდენობას უფრო მეტს ივარჯიშებ და დაიკლებ რაღაცას მაინც, მაგრამ წონაში მომატება თუ გვინდა ფორმულა - ზედმეტი წონა= მიღებული ენერგია > დახარჯულ ენერგია უბრალოდ არ მუშაობს.

სიგამხდრის მიზეზი (მიუხედავად იმისა რომ ძალიან ბევრს ჭამთ) შეიძლება იყოს გენეტიკური - ანუ თქვენ მიდრეკილი ხართ სიგამხდრისაკენ, ასევე ენდოკრინული - კარგი იქნებოდა თუ თიროიდეულ ჰორმონებზე გაიკეთებდით შემოწმებას. ეს ჰორმონები ჩვენს ორგანიზმში ნივთიერებათა ცვლაზე არიან პასუხისმგებელნი, რომელიც გამხდარ ადამიანებს სწრაფი აქვთ.

წონაში მოსამატებლად:
1. მივიღოღ პროტეინებით მდიდარი საკვები. ვერიდოთ ადვილად ხსნად ნახშირწყლებს.
2. საუზმე, ლანჩი, ვახშამი - არცერთი მათგანი არ უნდა გამოვტოვოთ!!!
3. ძალიან სასურველი ისეთი პროდუქტების რეგულარული მიღება როგორებიცააა: კარაქი, მაღალ ცხიმიანი არაჟანი, რძე, ყველი. ასევე მიირთვით კალორიებით მდიდარი ხილი - ბანანი, ავოკადო, კარალიოკი.
4. აუცილებლად ივარჯიშეთ! ვარჯიში უნდა იყოს წონის მომატებაზე ორიენტირებული. ამისათვის აუცილებელია რომ თქვენ ერთი დღე მაინც ვინმე კარგი ინსტრუქტორისაგან აიღოთ კონსულტაცია, რომელიც კი გაჩვენებთ მიმართულებას თუ როგორ უნდა ივარჯიშოთ წონაში მოსამატებლად.

ეს არის მცირედი რაც ჩვენმა ფიზიოლოგიის მასწავლებელმა გვასწავლა :)


7 comments:

Anya said...

I wish I could run on the beach in my bikini :))))
Its here to cold for it !!!

(@^.^@)

Agasfer said...

ტომუშკა, გასუქება ნამდვილად ბევრად რთულია, ვიდრე გახდომა.
რაც თავი მახსოვს, სულ ვცდილობ და ვერ ვახერხებ :დ

და პრობლემა ისაა, რომ დილით ვერ ვჭამ, შუადღისას არ ვჭამ და რამე ვსკდები.
ვარჯიშიშ დრო არ მაქვს.
ამ შემთვევისთვის არაფერი გამოდგება :დ
ისე ვიკითხე, ვიცი რომ.. არა :შ

Ladybird said...

eeeh, eg rom mshvelodes... yvelafers vasruleb rac zemod chamotvale. magram rdzis produktebs yvelafers ver vcham laktozaze alergiis gamo. ver ikna da ver movimate. chems shemtxvevashi es sigamxdre genetikuria. amitom ukve imedic ar makvs momatebis. BMI 14,5 makvs... ar mshvelis aranairi shokoladi... :(

gabo said...

ჩემთვის პრობლემურ თემას შეეხე მართლა ძალიან გამხდარი ვარ და ძალიან მაწუხებს ეს თიროიდეულ ჰორმონებზე არაფერი მსმენოდა ისე უნდა გამოკვლევა ჩავიტარო და რამე ვუშველო თორემ ასე მარლა არ შეიძლება.

Tomushka said...

Anya - here as well :D

Agasfer - გამოდგება, თუ შეცვლი რეჟიმს :) თუ რამე გინდა ადამიანს მაშინ ყველაფერი გამოგივა, მთავარია მონდომება.


Ladybird - ჰორმონებზე გააკეთეთ შემოცმება? ვარჯიშით ქონებს ვერ დაიდებ, მაგრამ კუნთის მასის მომატება შეგიძლია, მომატებული კუნთის მასა კი ჯანსაღი წონაა :)

პ.ს. შოკოლადი არ ასუქბს ისე რომ რაიმე თვალსაჩინო შედეგი ნახო. ამისთვის 1. მიდრეკილი უნა იყო სიმსუქნისაკენ, და 2. ბეეევრი შოკოლადი უნდა ჭამო :D

gabo - ჩაიტარე აბა ჰორმონლური გამოკვლევა. კვების მხრივ როგორ ხარ?

Ladybird said...

Tomushka,

ki, endokrinologtan viyavi, yvelaferi gamovikvlie.germanel ekimebs rom hkitxo,chemze janmrteli adamiani ar arsebobs dedamicis zurgze :D vvarjoshob kidec, mocurave var. adre profesionalurad vekidebodi am sports,axla mxolod weekendebze vcudav, drois ukonlobis gamo. shokoladsac blomad vcham, imitom rom dzalian miyvars ;)

Tomushka said...

Ladybird :)
aba ra gitxra ;) verafers getkvi :) i